آپلود ویدئو | ورود | ثبت نام


فرادرس-

" ساخت منو با تنظیمات حرفه ای در یونیتی - درس یکم: رابط کاربری منو (ب) "


Embed گزارش تخلف

مشاهده 1412

دریافت ویدئو: حجم کم کیفیت بالا
توسط فرادرس در 19 Jun 2017
توضیحات:


برای کسب اطلاعات بیشتر، به این لینک مراجعه نمایید:
#http://www.faradars.org/FVUNT9601

هر بازی کامپیوتری یا موبایلی باید دارای ویژگی هایی باشد تا بازی را استاندارد و جذاب کند و باعث شود افراد زیادی از آن استقبال کنند. یکی از این ویژگی ها، منوی بازی است. هر بازی بسته به نوع ساخت و پیچیدگی هایش دارای تنظیمات خاصی هست که به بازیکن اجازه می دهد برخی از ویژگی های بازی را مدیریت و آن ها را به دلخواه خود تغییر دهد.

اهمیت این تنظیمات در این است که علاوه بر دادن انتخاب به بازیکن برای گزینش ویژگی های دلخواه خود، باعث می شود افراد مختلف بتوانند بازی را با دستگاه های مختلف و متفاوتی که دارند سازگار کنند تا کارایی یا Performance بازی ها متناسب با قدرت کامپیوتر یا موبایل بازیکن شود. برای مثال افرادی که دستگاه سطح بالایی دارند از بالاترین تنظیمات و افرادی که دستگاه ضعیف تری دارند از تنظیمات پایین تری استفاده می کنند تا تعداد مخاطبین بازی بالا برود.

در این ویدئوی آموزشی، ساخت منو و رابط کاربری برای بازی با تنظیمات پیشرفته در یونیتی را یاد می گیریم. چگونگی ساخت دکمه های شروع بازی همراه با قابلیت تعیین سطح سختی بازی، ادامه بازی همراه با قابلیت Save و Load جهت ذخیره و بازیابی اطلاعات، تنظیمات مربوط به گرافیک، صدا و کاراکتر با قابلیت حفظ داده ها از جمله موارد مهمی هست که در این دوره به آنها می پردازیم. داشتن یک منو حرفه ای باعث انعطاف پذیر شدن بازی و افزایش تعداد مخاطبان آن می شود. چون با وجود منو هر فرد می تواند تنظیمات بازی را با قدرت دستگاه خود سازگار کند. اکثر مطالب این دوره برای انواع بازی های دو بعدی و سه بعدی و بازی های ویندوز و اندروید مناسب می باشد.

سرفصل های مورد بحث در این فیلم آموزشی عبارتند از:
درس یکم: رابط کاربری منو (User Interface – UI)
Canvas (اصلی ترین قسمت رابط کاربری)
ساخت UI منو اصلی
شروع بازی (درجه سختی بازی)
ادامه بازی
تنظیمات
ثبت نظر و امتیاز (برای بازی های اندروید)
سازندگان
خروج
ساخت UI منو تنظیمات
تنظیمات گرافیک
تنظیمات صدا
تنظیمات بازیکن
ساخت UI منو گرافیک
کیفیت تصویر
رزولوشن یا اندازه تصویر
سایه
شدت نور
زاویه تابش خورشید
میزان دید دوربین
زوم دوربین
نوع خروجی دوربین
منبع و شدت نور محیط
ساخت UI منو صدا
صدای اصلی
صدای موسیقی
صدای محیط
ساخت UI منو بازیکن
سرعت راه رفتن و دویدن
میزان پرش
حساسیت حرکت افقی و عمودی ماوس
حرکت نرم ماوس و زمان آن
ساخت UI قسمت سازندگان
ساخت UI قسمت تأیید خروج
درس دوم: کد نویسی منو (بازی با صحنه های متوالی)
تعریف انواع متغیرها
Animator
Camera
Light
AudioMixer
Slider
Dropdown
Canvas
Gameobject
اختصاص رابط های کاربری به متغیرها از طریق عمومی و خصوصی
کد نویسی عملکرد دکمه، اسلایدر ها، لیست های انتخابی
کد نویسی عملکرد دکمه های منو اصلی
لود صحنه و شناسایی صحنه مورد نظر برای ادامه بازی
بستن و باز کردن منوهایی زیرین
ثبت نظر و امتیاز در مارکت بازی اندرویدی
باز کردن پنل تأیید خروج
کد نویسی عملکرد دکمه های منو تنظیمات
باز کردن منو گرافیک، صدا و بازیکن
کد نویسی عملکرد دکمه های منو گرافیک
تنظیم کیفیت بازی در شش سطح مختلف
تنظیم رزولوشن بازی در شش اندازه مختلف
فعال و غیر فعال کردن سایه و نوع آن
تنظیم زاویه تابش خورشید در سه محور X Y Z جهت شبیه سازی نور شبانه روز
تنظیم نحوه خروجی و رندر دوربین
میزان دید دوربین و زوم آن
تنظیم نور و رنگ محیطی
ساخت انیمیشن دوربین در حالت گرافیک
کد نویسی عملکرد دکمه های منو صدا
تنظیم سه لایه مختلف برای صدای اصلی موسیقی و محیط با استفاده از AudioMixerr
ساخت انیمیشن دوربین در حالت صدا
کد نویسی عملکرد دکمه های منو بازیکن
تعیین و تنظیم سرعت و پرش بازیکن و حالت نرمی یا سختی چرخش با ماوس
نحوه ذخیره و بازیابی داده ها برای کلیه تنظیمات با استفاده از PlayerPrefs
نحوه انتقال اطلاعات و تنظیمات به صحنه های دیگر با روش MakeSingleton
نحوه انتقال اطلاعات و تنظیمات به صحنه های دیگر با روش Prefab
شکستن قفل مراحل
درس سوم: کد نویسی منو (بازی با یک صحنه و چندین مکان ذخیره)
تنظیم کلید و مشخص کردن نوع ورود به صحنه جدید
تنظیم کلید و مختصات مشخص برای برای ذخیره و بازیابی اطلاعات به دو صورت دستی و اتوماتیک

مدرس: مهندس بهروز بهرامی

لغات کلیدی:

آموزش, یونیتی, (Unity), –, ساخت, منو, با, تنظیمات, حرفه, ای‎


comments powered by Disqus

درباره ما | تماس با ما | قوانین تخته سفید