برای کسب اطلاعات بیشتر، به این لینک مراجعه نمایید:
#http://www.faradars.org/fvunt9505
در این آموزش ما از ابتدا با بررسی ایده شروع می کنیم و کار را تا انتشار بازی بر روی گوگل پلی و کافه بازار ادامه می دهیم. علاوه بر ساخت خود بازی، امکاناتی دیگری مثل فروشگاه و صفحه انتخاب گر مراحل بازی را می سازیم. علاوه بر همه این کارها ما نگاهی به کدها و مهندسی نرم افزار داریم. بنابراین کدهای این دوره به صورت اصولی و استاندارد نوشته می شوند. برای مثال در بعضی از جاها ما از Pattern ها استفاده می کنیم مثل Repository Pattern که باعث می شود سطح کد نویسی شما افزایش یابد. علاوه بر این، بازی با آخرین نسخه از بازی یونیتی یعنی ۵٫۴ ساخته می شود و امکانات این نسخه نیز بررسی می شود.
سرفصل های مورد بحث در این فیلم آموزشی عبارتند از:
درس یکم: بررسی ایده و Game Design Document بازی، ساخت پروژه و تنظیمات مربوط به سیستم عامل اندروید
درس دوم: وارد کردن تصاویر و اسپرایت ها، حرکت دادن سفینه با استفاده از کیبورد و آشنایی با کامپوننت Transform و متد Translate
درس سوم: افزودن قابلیت شلیک تیر، ساخت شهاب سنگ ها و آشنایی با Prefab ها، آشنایی با مفهوم Spawner ها و ساخت آن
درس چهارم: ساخت سفینه دشمن مادر و سفینه دشمن فرزند
درس پنجم: پیاده سازی و بررسی پارامترهای قدرت شهاب سنگ ها (سلامتی)
درس ششم: پیاده سازی پارامترهای شخصیت های بازیکن (سلامت، نوع اسلحه)
درس هفتم: ساخت بک گراند بازی و کار با لایه ها در یونیتی و تنظیم پیشرفته تیرها و شهاب سنگ ها
درس هشتم: ساخت دکمه شلیک و دکمه کنترل بازی
درس نهم: ساخت GUI نمایش امتیاز و سلامتی
درس دهم: ساخت امتیاز و Score Repository
درس یازدهم: ساخت سکه ها و Coin Repository، ساخت Ship Repository برای دریافت سفینه حال حاضر
درس دوازدهم: ساخت JoyStick مجازی با استفاده از واسط گرافیکی کاربر (GUI)
درس سیزدهم: ساخت پنجره پیروزی و شکست
درس چهاردهم: ساخت بررسی کننده پیروزی در مراحل
درس پانزدهم: ساخت پنجره فروشگاه و خرید سفینه جدید یا انتخاب سفینه خریداری شده (الف)
درس شانزدهم: ساخت پنجره فروشگاه و خرید سفینه جدید یا انتخاب سفینه خریداری شده (ب)
درس هفدهم: ساخت پنجره فروشگاه و خرید سفینه جدید یا انتخاب سفینه خریداری شده (پ)
درس هجدهم: ساخت پنجره مراحل
درس نوزدهم: صدا گذاری
درس بیستم: ساخت بسته اندروید
درس بیست و یکم: انتشار بر روی کافه بازار
درس بیست و دوم: انتشار بر روی گوگل پلی
درس بیست و سوم: بهینه سازی بازی (افزایش سرعت بازی – کاهش حجم فایل نهایی)
مدرس: مهندس محمد باقر اهتمام
آموزش, پروژه, محور, یونیتی, (Unity), –, ساخت, بازی, نابودگر, فضایی