آپلود ویدئو | ورود | ثبت نام


فرادرس-

"آموزش مهندسی معکوس با کتیا درس دوم: طراحی و ایجاد جدول طراحی در Knowledge Advisor,Catalog Editor "


Embed گزارش تخلف

مشاهده 2385

دریافت ویدئو: حجم کم کیفیت بالا
توسط فرادرس در 24 Dec 2016
توضیحات:



برای کسب اطلاعات بیشتر، به این لینک مراجعه نمایید:
#http://www.faradars.org/fvmec95011

همان طور که می دانیم طراحی نمونه اولیه محصول مورد نظر، یکی از مهم ترین گام ها در ساخت یک محصول به روش مهندسی معکوس می باشد. از این رو، قطعات به روش های مختلفی از جمله طراحی به وسیله ابر نقاط محصول که یکی از شایع ترین روش ها در این زمینه می باشد، روش دیگر طراحی به کمک نقشه دوبعدی نماهای مختلف محصول، طراحی با عکس از سه نمای محصول و … می توانند طراحی شوند. برای این کار ما به یک نرم افزاری نیازمندیم که تمامی نیاز ما را در این زمینه فراهم کند. کتیا در مهندسی معکوس نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و تمامی نیاز ما را برای ساخت یک محصول به روش مهندسی معکوس برآورده می کند.

یکی دیگر از روش های طراحی، طراحی پارامتریک می باشد. امروزه طراحی بیشتر قطعات استاندارد و مشابه به سمت پارامتریک شدن کشیده می شوند که در قالب یک جدول در کاتالوگ استاندارد به بازار ارائه شوند. نرم افزار کتیا هم در این راستا قدم نهاده و با استفاده از ابزارهای مفید در محیط خود به کمک طراحان آمده است.

ما در این آموزش، ابتدا نمونه اولیه قطعات را به صورت پارامتریک طراحی می کنیم و سپس به کمک جدولی، پارامترهای مختلف را در آن درج خواهیم کرد. هزاران نمونه بدون طراحی مجدد خواهیم داشت. این تکنیک امروزه برای بسیاری از قطعات استاندارد باب شده است و به طراحی سرعت بیشتری داده است که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه خواهد شد.

برای داشتن محصولی بهینه، نیاز به بهینه سازی پارامترهای طراحی داریم. در این راستا نرم افزار کتیا امکانات خوبی را با دستور در اختیار ما قرار داده است که ما به راحتی می توانیم به بهینه کردن محصول خود بپردازیم.

در نهایت در پایان هر طراحی برای ارائه و معرفی محصول مورد نظر به مشتریان، نیازمند یک خروجی قوی هستیم. نرم افزار KeyShot یکی از پیشتازان در این زمینه می باشد. این نرم افزار با در اختیار گذاشتن امکانات فوق العاده در زمینه رندرینگ، قادر است محصول طراحی شده را با متریال مورد استفاده، به شبیه ترین محصول واقعی تبدیل کند.

سرفصل های مورد بحث در این فیلم آموزشی عبارتند از:
درس یکم: مقدمه ای بر مهندسی معکوس
آنالیز عملکردی و اقتصادی
فرآیند دمونتاژ
برنامه مدیریت مهندسی معکوس
آنالیز تجهیزات
طراحی
کنترل کیفیت
بررسی مجدد تولید
ساخت نمونه اولیه
نهایی سازی بسته اطلاعاتی فنی
درس دوم: طراحی پارامتریک و ایجاد جدول استاندارد طراحی به کمک محیط های Knowledge Advisor, Catalog Editor
محیط Knowledge Advisor
فرمول نویسی
جعبه ابزار Knowledge
چند مثال کاربردی
محیط Catalog Editor
ایجاد جدول استاندارد
جعبه ابزار Chapter
چند تمرین کاربردی
درس سوم: ورق کاری به کمک محیط Generative Sheet Metal Design
بررسی جعبه ابزار Sheet Metal
بررسی جعبه ابزار Unfold
بررسی جعبه ابزار Bending
بررسی جعبه ابزار Cutting/Stamping
بررسی جعبه ابزار Transforming
بررسی جعبه ابزار Rolled Walls Toolbar
بررسی دستور Recognizing Walls
بررسی دستور Check Overlapping
بررسی تولید نقشه از ورق طراحی شده
چند تمرین کاربردی
درس چهارم: بهینه سازی با کتیا به کمک محیط Product Engineering Optimizer
بهینه سازی محصول در غالب یک تمرین کاربردی
درس پنجم: طراحی لوگو به کمک عکس
وارد کردن عکس به نرم افزار Adobe Photoshop و آماده سازی آن
وارد کردن عکس به نرم افزار Adobe Illustrator و آماده سازی آن به پروفایل
تبدیل پروفایل به حجم به کمک محیط Part Design
ویرایش مدل در محیط Generative Shape Design
تمرین کاربردی
درس ششم: طراحی سطوح با عکس از سه نما به کمک محیط Sketch Tracer
وارد کردن نماهای مختلف عکس در محیط Sketch Tracer
تنظیم نماها به شکل مطلوب طراحی
ترسیم منحنی ها و پروفایل ها به کمک محیط Generative Shape Design
ایجاد سطوح و ویرایش سطوح
تمرین کاربردی
درس هفتم: کار با ابر نقاط به کمک محیط های Digitized Shape Design, Quick Surface Reconstruction
Digitized Shape Design
بررسی جعبه ابزار Cloud Import
بررسی جعبه ابزار Cloud Editor
بررسی جعبه ابزار Cloud Reposit
بررسی جعبه ابزار Mesh
بررسی جعبه ابزار Cloud Operations
بررسی جعبه ابزار Scan Creation
بررسی جعبه ابزار Curve Creation
چند تمرین کاربردی
Quick Surface Reconstruction
بررسی جعبه ابزار Operation
بررسی جعبه ابزار Domain Creation
بررسی جعبه ابزار Surface Creation
چند تمرین کاربردی
درس هشتم: رندرینگ پیشرفته محصول نهایی به کمک نرم افزار KeyShot
وارد کردن مدل به نرم افزار
پنجره Model Units
پنجره Library
اعمال Material بر روی مدل
ایجاد Texturing
برچسب زدن بر روی مدل (Label)
بررسی محیط های نور پردازی
پنجره Project
تنظیمات رندر
چند تمرین کاربردی

مدرس: مهندس پدرام پاک زادیان

لغات کلیدی:

آموزش, مهندسی, معکوس, با, کتیا


comments powered by Disqus

درباره ما | تماس با ما | قوانین تخته سفید