آپلود ویدئو | ورود | ثبت نام


فرادرس-

" آموزش پروژه محور اتوکد (AutoCAD) – طراحی پلان مدرسه‎‎ جاگذاری مبلمان و اعمال لایه‌ها"


Embed گزارش تخلف

مشاهده 975

دریافت ویدئو: حجم کم کیفیت بالا
توسط فرادرس در 12 Apr 2017
توضیحات:

برای کسب اطلاعات بیشتر، به این لینک مراجعه نمایید:
#http://www.faradars.org/FVMY9511

اگر بخواهیم محیط اطرافمان را شبیه سازی کنیم باید علاوه بر ساخت مدل، حرکت های هر شی را هم تعیین کنیم. در غیر این صورت شبیه سازی ما فقط مثل یک عکس ثابت هست. در اصل ما با متحرک سازی محیط و اشیای داخل آن را زنده و پویا می کنیم.

نرم افزار مایا (Maya) در زمینه های مختلفی کاربرد دارد که یکی از آنها متحرک سازی یا انیمیشن است. قابلیت هایی که مایا در بخش متحرک سازی دارد، در بین نمونه های مشابه بی نظیر است.

با یادگیری علم متحرک سازی ما می توانیم به اشیا، محیط و به طور کلی به هر چه که طراحی می کنیم، جان ببخشیم و آن ها را زنده و پویا کنیم. همانند محیط اطراف ما که در آن حرکت های بسیاری وجود دارد. امکانات نرم افزار مایا در بخش متحرک سازی بی نظیر است.

در این ویدئوی آموزشی تنظیم فریم برای اشیا و ویژگی های آن ها، ویرایش منحنی حرکت و متحرک سازی با کدنویسی (زبان MEL) را یاد می گیریم و با ابزارهای خاص متحرک سازی آشنا می شویم. این دوره به صورت کاربردی تهیه شده است و درس های مختلف آن وابسته به هم هستند و با استفاده از مطالب قبلی مطالب جدید آموزش داده می شود.

در این آموزش از نرم افزار Autodesk Maya 2016 استفاده شده است اما اکثر کار هایی که در این آموزش انجام می شود با نسخه های قدیمی تر هم انجام می شود.

سرفصل های مورد بحث در این فیلم آموزشی عبارتند از:
درس یکم: Time Slider
آشنایی با Time Slider و Range Slider
Animation Preferences
تنظیم Key frame
ویرایش Key frame
تنظیم فریم از طریق Channel Box و Attribute Editor
تنظیم فریم در ابزار Translate, Rotate, Scale
تنظیم فریم روی ویژگی های خاص
تنظیم فریم روی رنگ اشیا
Playback speed
تعداد فریم اجرایی در ثانیه
نوع اجرای انیمیشن
انجام پروژه عملی
درس دوم: Graph Editor
آشنایی با Graph Editor
ویرایش فریم ها در Graph Editor
کار با Tangent
مقدار دهی به Key
اجرای عملیات روی یک یا چند Key
Buffer Curve
Snapshot
ایجاد Cycle و انیمیشن تکرار شونده
ویرایش منحنی حرکت کاراکتر انسان
انجام پروژه عملی
درس سوم: متحرک سازی اتوماتیک با Expression
نوشتن عبارت ها و دستورها با زبان MEL
مقادیر Frame و Time
عبارات شرطی
علامت های AND و OR
عبارات با اولویت های متفاوت
جابه جایی بین شرط های مختلف
ایجاد Custer
تابع Sin
Bake کردن انیمیشن
بهینه سازی انیمیشن
انجام پروژه عملی
درس چهارم: ابزار و تکنیک های خاص
متحرک سازی با Constraint (تبعیت کردن از حرکت شی دیگر)
متحرک سازی Joint ها
ایجاد لایه برای انیمیشن
Grease Pencil
Path Animation (ایجاد مسیر مشخص برای حرکت)
Playblasts (نمایش حرکت به صورت ویدئو)
Trax Editor
ترکیب انیمیشن ها
Blend Shape
نحوه Export کردن انیمیشن ها برای استفاده در برنامه های دیگر


مدرس: مهندس بهروز بهرامی

لغات کلیدی:

آموزش, متحرک, سازی, در, مایا, (Maya)


comments powered by Disqus

درباره ما | تماس با ما | قوانین تخته سفید