آپلود ویدئو | ورود | ثبت نام


فرادرس-

آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL درس دوم: تکنیک های مفید در OpenGL (الف)


Embed گزارش تخلف

مشاهده 1832

دریافت ویدئو: حجم کم کیفیت بالا
توسط فرادرس در 07 Jun 2016
توضیحات:


برای کسب اطلاعات بیشتر، به این لینک مراجعه نمایید:
#http://www.faradars.org/FVOPNGL9410

گرافیک کامپیوتری جایگاهی غیر قابل اغماض در علوم کامپیوتر پیدا نموده است لذا هر دانش آموخته رشته های مرتبط با کامپیوتر باید دارای دید درست و مناسبی نسبت به مقولات با این زمینه داشته باشد. داشتن دیدگاه ریاضی قوی در کنار تسلط بر نحوه پیاده سازی این مفاهیم در قالب زبان های برنامه نویسی از الزامات درک گرافیک کامپیوتری می باشد. متاسفانه با کمبود منابع فارسی که به شکلی روان و پایه ای این دو دیدگاه ریاضی و برنامه نویسی را توضیح داده باشد مواجه هستیم لذا در این دوره مفاهیم گرافیک کامپیوتری هم در قالب مفاهیم ریاضی و در کنار آن با استفاده از OpenGL با مثال ها و پروژه های کاربردی متنوع شرح داده خواهد شد.

یادگیری مفاهیم گرافیک کامپیوتری با استفاده از رابط گرافیکی OpenGL تحت کامپایلر C++ بدون داشتن اطلاعات قبلی در مورد گرافیک کامپیوتری از اهداف اصلی این دوره خواهد بود.

برای ورود به عرصه های چون تولید بازی کامپیوتری (به خصوص تحت موبایل) داشتن اطلاعات قوی در زمینه OpenGL ضروری می باشد. در حال حاضر اشتغال در زمینه علوم کامپیوتری در ایران به سمت فناوری های مبتنی بر موبایل در حال حرکت است. از طرف دیگر بازی ها و محصولات گرافیکی مرتبط با موبایل جایگاه و نقش مهمی در این جهت گیری خواهند داشت. لذا دانش لازم برای خلق چنین محصولاتی می تواند جایگاهی تعیین کننده در زمینه کارآفرینی افراد داشته باشد.

سرفصل های مورد بحث در این فیلم آموزشی عبارتند از:
درس یکم: آشنایی با مقدمات OpenGL
آشنایی و نصب OpenGL تحت C++
ساختار برنامه نویسی OpenGL در C++
دید دوبعدی
دید پرسپکتیو و دید متعامد glFrustum و glOrtho
اشکال اولیه در (OpenGL (GL-PONTS, GL – LINES
بافر و تکنیک های مربوط به عمق
ترسیم منحنی های پارامتری
حل مثال ها و تمرینات تکمیلی
درس دوم: تکنیک های مفید در OpenGL
نوشتن متن در حالت گرافیکی
توابع مربوط به ویژگی خط OpenGL
کار کردن با موس
کار کردن با صفحه کلید
ساختن منو
چند پنجره ای
View Port
توابع آرایه پیکسل
فهرست های نمایش با OpenGL
حل مثال ها و تمرینات تکمیلی
درس سوم: تبدیلات هندسی و پویانمایی
انتقال
Scaling
ترکیب تبدیلات هندسی
ماتریس مدل – نما و پشته
اشکال پایه سه بعدی در OpenGL
پویا نمایی و بافر مضاعف
پویا نمایی تعاملی
پویا نمایی خودکار
فیزیک و گرافیک
تنظیمات دوربین در OpenGL
حل مثال ها و تمرینات تکمیلی
درس چهارم: نورپردازی در OpenGL
مفاهیم پایه در نورپردازی
تابع منبع نوری نقطه ای در OpenGL
مشخص کردن موقعیت و نوع منبع نوری OpenGL
مشخص کردن رنگ ها ضرایب تضعیف شدت تابش برای منبع نوری
پارامترهای نورپردازی جامع در OpenGL
تابع ویژگی – رویه در OpenGL
حل مثال ها و تمرینات تکمیلی
درس پنجم: الگوریتم های مرتبط با گرافیک کامپیوتری
الگوریتم های ترسیم خط
الگوریتم ترسیم دایره
الگوریتم عمومی برای پر کردن چند ضلعی محدب به روش پویش خطی
الگوریتم های برش دو بعدی (الگوریتم کوهن – ساترلند و الگوریتم لیانک ارسکی)
الگوریتم های برش سه بعدی


مدرس: محمد غمگسار ناصری

کلمات کلیدی:
animation in C, bersenham s algorithm, camera in opengl, cohen, comuter graphics, GL – LINES, GL-PONTS, glFrustum, lOrtho g, modeling transformation, Open GL, opengl programming, opengl وC++, orthographic projection, perspective projection, physics and graphics, Scaling, Sutherland clipper, View port, الگوریتم برزنهام, الگوریتم کوهن ساترلند, الگوریتم لیانگ بارسکی, انتقال, برنامه نویسی OPengl, پویا نمایی تعاملی, پویا نمایی درC++, پویانمایی خودکار, تبدیلات هندسی, توابع آرایه پیکسل, حالت گرافیکی, دوربین درopengl, دید پرسپکتیو و دید متعامد, دید دوبعدی, دید متعامد؛دید پرسپکتیو, فیزیک وگرافیک کامپیوتری, کار کردن با موس, گرافیک کامپیوتری, نورپردازی،دانلود فرادرس آموزشی رایگان,دانلود فیلم آموزشی رایگان,دانلود جزوه تصویری آموزشی,دانلود کتاب تصویری آموزشی,آموزش غیر حضوری و الکترونیکی,دوره آموزشی تخصصی

لغات کلیدی:

animation, in, C, bersenham, s, algorithm, camera, in, opengl, cohen, comuter, graphics, GL, –, LINES, GL-PONTS, glFrustum, lOrtho, g, modeling, transformation, Open, GL, opengl, programming, opengl, وC++, orthographic, projection, perspective, projection, physics, and, graphics, Scaling, Sutherland, clipper, View, port, الگوریتم, برزنهام, الگوریتم, کوهن, ساترلند, الگوریتم, لیانگ, بارسکی, انتقال, برنامه, نویسی, OPengl, پویا, نمایی, تعاملی, پویا, نمایی, درC++, پویانمایی, خودکار, تبدیلات, هندسی, توابع, آرایه, پیکسل, حالت, گرافیکی, دوربین, درopengl, دید, پرسپکتیو, و, دید, متعامد, دید, دوبعدی, دید, متعامد؛دید, پرسپکتیو, فیزیک, وگرافیک, کامپیوتری, کار, کردن, با, موس, گرافیک, کامپیوتری, نورپردازی, دانلود, فرادرس, آموزشی, رایگان, دانلود, فیلم, آموزشی, رایگان, دانلود, جزوه, تصویری, آموزشی, دانلود, کتاب, تصویری, آموزشی, آموزش, غیر, حضوری, و, الکترونیکی, دوره, آموزشی, تخصصی


comments powered by Disqus

درباره ما | تماس با ما | قوانین تخته سفید