آپلود ویدئو | ورود | ثبت نام


فرادرس-

"آموزش جامع مایا (Maya) برای طراحی سه بعدی درس سوم: مدل سازی چند ضلعی (Polygonal Modelling) – مدل سازی یک کلبه ساده "


Embed گزارش تخلف

مشاهده 1384

دریافت ویدئو: حجم کم کیفیت بالا
توسط فرادرس در 03 Dec 2016
توضیحات:


برای کسب اطلاعات بیشتر، به این لینک مراجعه نمایید:
#http://www.faradars.org/fvmy9504

مایا نام نرم افزاری برای طراحی سه بعدی است. مایا یکی از پیشرفته ترین نرم افزار انیمیشن، مدل سازی و متحرک سازی سه بعدی است که به طور گسترده در استودیوهای فیلم سازی، انیمیشن و همین طور صنعت بازی های رایانه ای استفاده می شود. البته نقطه قوت مایا در ابزارهای مدل سازی آن است و در شرکت های بزرگ نیز بیشتر از این خصیصه اش استفاده می کنند.

تکنولوژی NURBS بکار رفته در این استودیو انیمیشن سازی، باعث کمک به طراحی بهینه اشیاء طبیعی از جمله چمن، گیاهان، مو و … شود. توانایی بالا در Rendering که با استفاده از موتور قدرتمند Mental Ray و وجود Material های متنوع در این نرم افزار از جمله موارد کلیدی آن است.

از جمله ویژگی های این نرم افزار، انعطاف پذیری و قابلیت های شخصی سازی (Customization) آن است که به کاربران حرفه ای اجازه می دهد به سادگی محیط آن را به دلخواه خود تغییر دهند.

مایا یک نرم افزار جامع است که به بخش های مختلفی تقسیم شده که هر بخش ویرایش و ایجاد یکی از مراحل ساخت انیمیشن را بر عهده دارد و نیاز کاربر را به نرم افزارهای جانبی به حداقل می رساند. به علاوه، یکی دیگر از قابلیت های منحصربه فرد آن امکان توسعه این نرم افزار برای استفاده کنندگان آن است. کاربران می توانند از طریق زبان های برنامه نویسی سی پلاس پلاس، MEL یا (Maya Embedded Language) و همین طور پایتون آن را توسعه دهند و ابزارها و امکاناتی که پیش تر در نرم افزار وجود نداشته اند را به آن اضافه کنند. به همین دلیل بسیار مورد توجه استودیوهای بزرگ سازنده فیلم و انیمیشن قرار گرفته است.

سرفصل های مورد بحث در این فیلم آموزشی عبارتند از:
درس یکم: معرفی نرم افزار Maya، آشنایی با محیط و اقدامات لازم برای ایجاد یک پروژه
درس دوم: روش های مدل سازی (Modelling) در Maya
مدل سازی نرم (NURBS) و چند وجهی (Polygon)
آشنایی با مفهوم مدل سازی (Modelling)
ایجاد اجسام نرم (NURBS Primitives)
ایجاد حجم های پایه
ویرایش اجسام نرم
آشنایی با وارد کردن یک تصویر در مایا
آشنایی با مدل سازی در قالب یک پروژه عملی (مدل سازی زیردریایی)
ایجاد و ویرایش منحنی ها (مدل سازی آباژور – مدل سازی فنجان)
مدل سازی – ایجاد انواع منحنی ها در Maya
مدل سازی – ویرایش منحنی ها
مدل سازی یک آباژور
آشنایی با دستور کاربردی Revolve
آشنایی با مدل سازی در قالب یک پروژه عملی (فنجان و نعلبکی)
درس سوم: مدل سازی چند ضلعی (Polygonal Modelling) – مدل سازی یک کلبه ساده
درس چهارم: پروژه مدل سازی فضای داخلی – قسمت اول
مدل سازی مبل دونفره و تک نفره و میز مبل
مدل سازی میز تلویزیون، کمد، قفسه ها و تلویزیون
مدل سازی میزهای کوچک و آباژورهای ایستاده
درس پنجم: پروژه مدل سازی فضای داخلی – قسمت دوم
مدل سازی اتاق، درها، پنجره ها، شیشه ها و دستگیره ها
مدل سازی میل پرده، پرده و سیم برق
درس ششم: پروژه مدل سازی فضای داخلی اختصاص متریال (Material) و معرفی انواع مواد (Material)
درس هفتم: آشنایی با بافت دهی (Texturing) و بافت دهی پیشرفته، نورپردازی، رندرینگ و Mental Ray
درس هشتم: آشنایی با تکنیک های ایجاد انیمیشن در Maya در قالب پروژه های عملی
درس نهم: آموزش جلوه های ویژه (داینامیک) در Maya در قالب پروژه های عملی
درس دهم: مدل سازی و متحرک سازی پنکه و ارتباط Maya و افتر افکت، تنظیمات رندرینگ و ایجاد خروجی های تصویری و ویدئویی
درس یازدهم: مدلینگ کاراکتر، مفصل بندی (Skeleton) و نحوه Rigging کاراکتر ایجاد شده

مدرس: مهندس علی حیدری

لغات کلیدی:

آموزش, جامع, مایا, (Maya), برای, طراحی, سه, بعدی


comments powered by Disqus

درباره ما | تماس با ما | قوانین تخته سفید